2nd day of a 3 day trip to Venice; is it worth going to Venice and have I seen everything?

Dutch version:

Ja je hebt geluk 2 blogs op 1 avond! Ik dacht waarom ook niet het is een 3-daagse trip en jullie hebben toch de eerste avond al gelezen..

Nou waar was ik gebleven.. Ow jaa we waren gaan slapen na een heerlijk diner.. Toen werden we wakker van de kerktoren bellen.. Ik deed alle luiken open want JAA er waren van die oude Italiaanse luiken achter de gesloten ramen.. (SUPER MOOI, HAD DAT NOG NOOIT EERDER GEZIEN)!
We gingen ons snel klaar maken, goeie schoenen aan doen want JAA het wordt ver en lang lopen de hele dag door.. en gingen snel naar beneden zodat we nog het ontbijt konden mee pakken.. Niet wetende dat het gehele hotel gerund wordt door een Italiaanse familie. (Ja ik weet het IS SUPER CUTE)! Opa stond achter de receptie.. zijn kleinkinderen deden het serveren en schoonmaak zijn dochters het papier werk en koken.. Super mooi om te zien!! Tijdens het ontbijt hadden we een paar bezienswaardigheden op geschreven en pakten google maps erbij.. (niet wetende dat het hotel omringd was door alle bezienswaardigheden)!!!!! Dus snel alles opeten en opdrinken en HUP daar gingen we!

Het is een SUPER groot plein, alleen toen waren de winkels en terrasjes niet allemaal open, want zo als jullie weten was het in Januari 2020 en was de Corona al bezig in China.. Maar zoals jullie ook zien is het plein erg vol met allemaal andere touristen, dus zelf wisten we ook niet hoe en wat..

Maar we gingen door want dat hield ons toen der tijd niet tegen! We gingen nog stukje door De Kathedraal met vergulde koepels (Basiliek van San Marco).. We konden helaas toen niet meer helemaal in de Kathedraal want het was gesloten.

Wat was het volgende op ons lijstje? Ja ja De Brug der Zuchten of te wel Ponte Dei Sospiri. Dus wij dachten laten we weer even google maps erbij pakken 😂 en kwamen er achter dat het gewoon om de hoek was (Ja letterlijk OM DE HOEK) het was alleen SUPER druk!! We stonden daar denk ik wel 15min lang om foto's (zonder mensen naast of achter ons) van elkaar te schieten..

Verder liepen we een stukje door, over de boulevard/kade hoe je het wilt noemen.. Langs de gondels waar je ook super mooie foto's kan maken van alle gondels die naast elkaar liggen.. Toen bedachten we ons dat we de andere kant maar op gingen lopen en andere delen van Venetië wilden verkennen..

Het volgende wat we tegen kwamen was Royal Gardens (Giardini Reali di Venezia).. Ik denk dat de tuin in de warme maanden er super mooi uit zal zien maar nu was alles geknipt en wel voor de winter maanden.. Dus een keer er door heen gewandeld en door..

Opgegeven moment door al dat lopen en foto's maken kregen we natuurlijk wel honger.. En kwamen we langs een Hard Rock Cafe dus daar even gestopt voor een eet pauze..

We liepen gelijk de brug naar beneden en liepen over de kade langs alle gondels tot dat we er een hele mooie zagen!
De gondel mannen/ vrouwen komen ook niet zomaar naar je toe, als je een gondelvaart wilt doen dan loop je naar de mannen/vrouwen toe.. We konden gewoon een gondel uit kiezen (en betalen deden we achteraf..)
We hadden voor 30min gekozen want, we dachten een klein rondje kan geen kwaad.. Als nog super veel gezien.. En een ervaring rijker!

Ondertussen moesten we ons nog bedenken wat we wilden eten als avondeten maar dat was nog moeilijker dan we dachten.. Want dat moet ik je wel geven alles met pasta en pizza daar is met VIS.. Dus zoveel keuze was er dan ook weer niet echt als je pasta of pizza wilt. Vervolgens liepen we nog langs allerlei beroemde straatjes want heel Venetië is eigenlijk een grote bezienswaardigheid..

We liepen dan maar weer terug naar ons hotel Flora.. wat best nog een eindje lopen was aangezien we aan de andere kant van Venetië terecht waren gekomen.. (ja je hebt het opgegeven moment niet eens meer door dat je de halve stad al door heen bent gelopen)

Eenmaal terug gekomen op de kamer moesten we onze koffers inpakken en natuurlijk inchecken voor onze vlucht en kijken hoelaat we OV boot zouden nemen terug naar het centrale punt, om vanaf daar weer met de bus naar het vliegveld te gaan.

But is het waard om naar Venetië te gaan? Ik vind zelf JAA het is waard om naar Venetië te gaan.. Alleen ga wel net als ons maar 3 dagen tops.. Je hebt de main bezienswaardigheden in paar uurtjes gezien en voor de rest kan je rondlopen in een soort openlucht museum...

Nu ga ik lekker slapen en ik zie jullie de volgende keer!